Női bugyik a fejeken, avagy a váratlanság ereje
2017. május 31. írta: Barra Kommunikációs Intézet

Női bugyik a fejeken, avagy a váratlanság ereje

A hétvégét Svájcban töltöttük a feleségemmel. Tavaly házasodtunk össze, és ahelyett, hogy egyetlen ereszdelahajamat nászútra mentünk volna, kitaláltuk, hogy több kicsit csinálunk. És nem sietünk velük. Így jött Svájc is, ahol sosem voltunk még.

Zürichben töltöttük az első napunkat. És amiért minderről írok, az az estébe hajló belvárosi sétánk legmeglepőbb pillanata. A szembejövő kirakat teljesen váratlanul ért minket. Öt darab manöken, a fejükön egy-egy női bugyi.

bugyi.jpg

Első gondolatunk, hogy valami kortárs művészeti galériával állunk szemben. Alaposabb szemrevételezés után lassan tisztulni kezdett a kép... pusztán egy gyógyszertár kirakatát bambultuk. A kirakat a Hanseler gyógyszercég drazsés kiszerelésű húgyhólyag tablettáit reklámozta, ami kiválóan enyhíti a felfázásos tüneteket. Néhány száz méterrel a nyári meleg ellenére is csak 16 fokos Zürichi tó mellett, amiben ennek ellenére sokan fürdenek már május végén is.

Alig ocsúdtunk fel az élményből, a gyógszertár másik kirakata sokkolt le minket. Elhasznált, lefutott wc-papír tekercsek sorban egymás mellett. Gyomor- és bélpanaszok? Segít az Imodium tabletta!

wc_papir.jpg

38 évemmel ugyan nem a budapesti kirakatok fénykorába születtem, de sokat utazott emberként így is kijelenthetem, nem emlékszem, hogy gyógyszertár kirakata ilyen emlékezetes benyomást tett volna rám.

Miért írok minderről? Mert ha van egy ötletünk a nagyvilág számára, és szeretnénk, hogy felfigyeljenek rá, akkor van itt valami, amit elleshetünk ettől a gyógyszertártól.

A Made to Stick c. könyv hat alapelvet fogalmaz meg, amitől egy ötlet vagy gondolat "megtapad". Nagyon madártávlatból megfogalmazva a könyv azt tanácsolja, hogy az ötleted legyen:
1. Történet.
2. Egyszerű.
3. Konkrét.
4. Hiteles.
5. Érzelmes.
6. És váratlan.

Zürichi kirakatunk több pontot is kipipál közülük, de amiben a plafont is kiüti, az a váratlanság. A bugyis kirakat talán öncélúbb, mint az elegáns volna, de a wc-papíros vitán felül telitalálat.

A könyv ezt így magyarázza: Ha azt szeretnéd, hogy figyeljenek rád, akkor törj meg egy sémát! Ha meg akarod tartani a figyelmet, használj kiváncsiság réseket! (Miből vannak a Szaturnusz gyűrűi?) Mielőtt megragadhatna az üzeneted a közönségben, akarniuk kell azt.

Én csak úgy magyarázom ezt: merj kitörni a megszokottból! Kedvem lenne azt írni, hogy bezzeg itthon milyen hamar elcsúszna egy ilyen bátor kirakat-terv, mert hát mit szólnának a vevők ugye? Meg a szomszédok? Meg a beszállítók? De hát Svájcról beszélünk, a polkorrektség és a másokra örökké tekintettel levés országáról.

Ha van egy ötleted vagy gondolatod, tedd érdekessé azzal, hogy váratlan, bátor nézőpontból segítesz ránéznem!

Van egy zürichi gyógyszertár, amire életem végéig emlékezni fogok. De ami fontosabb, ha legközelebb arra járok, és kell valami gyógyszer, biztosan náluk fogom majd megvenni.

Szilágyi Mihály, kreatív vezető, Barra Kommunikációs Intézet

A bejegyzés trackback címe:

https://hatasszunet.blog.hu/api/trackback/id/tr2612555627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása